Introduzione: u prucessu di fabricazioneprudutti di plasticainclude principarmenti quattru prucessi chjave: formatura di muffa, trattamentu di a superficia, stampa, è assemblea. U trattamentu di a superficia hè una parte chjave indispensabile. Per migliurà a forza di ligame di u revestimentu è furnisce una bona basa cunduttiva per u plating, u prucessu di pretrattamentu hè indispensabile.
Pretrattamentu di a superficia di i prudutti di plastica
Include principalmente trattamentu di rivestimentu è trattamentu di placcatura. In generale, i plastichi anu un grande gradu di cristallinità, una piccula polarità o nisuna polarità, è una energia di superficia bassa, chì influenzerà l'aderenza di u revestimentu. Siccomu u plasticu hè un insulator non-conductive, ùn pò micca esse direttamente placatu nantu à a superficia plastica secondu e specificazioni generale di u prucessu di galvanizazione. Dunque, prima di u trattamentu di a superficia, u pretrattamentu necessariu deve esse realizatu per migliurà a forza di ligame di u revestimentu è furnisce una capa di fondu cunduttiva cù una bona forza di ligame per u plating.
Pretrattamentu di u revestimentu
U pretrattamentu include u sgrassamentu di a superficia plastica, vale à dì a pulizia di l'oliu è l'agente di liberazione nantu à a superficia, è l'attivazione di a superficia plastica, per migliurà l'aderenza di u revestimentu.
1, Sgrassaggio
Sgrassatura diprudutti di plastica. Simile à a sgrassatura di i prudutti di metalli, a sgrassatura di i prudutti di plastica pò esse fatta da pulizziari cù solventi organici o sgrassanti cù suluzioni alcaline aqueous chì cuntenenu surfactants. U sgrassamentu cù solventi organici hè adattatu per a pulizia di paraffina, cera d'api, grassu è altre terra urganica da a superficia plastica. U disolvente urgànicu utilizatu ùn deve micca dissolve, inchjà o crack u plasticu, è hà un puntu di ebollizione bassu, hè volatile, micca tossicu è micca inflammable. Soluzioni alcaline aqueous sò adattati per sgrassà i plastichi resistenti à l'alkali. A suluzione cuntene soda caustica, sali alkalini è diversi surfactants. U tensioattivu più cumunimenti utilizatu hè a serie OP, vale à dì alkylphenol polyoxyethylene etere, chì ùn forma micca spuma è ùn ferma micca nantu à a superficia plastica.
2 、 attivazione di a superficia
Questa attivazione hè di migliurà e proprietà di a superficia di i plastichi, vale à dì, per generà qualchi gruppi polari nantu à a superficia plastica o di roughen in modu chì u revestimentu pò esse più facilmente bagnatu è adsorbutu nantu à a superficia di u travagliu. Ci sò parechji metudi per u trattamentu di l'attivazione di a superficia, cum'è l'ossidazione chimica, l'ossidazione di fiamma, l'incisione di vapore di solvente è l'ossidazione di scarica di corona. U più utilizatu hè u trattamentu d'ossidazione di cristalli chimichi, chì spessu usa u liquidu di trattamentu à l'acidu cromicu, è a so formula tipica hè 4,5% dicromate di potassiu, 8,0% acqua, è 87,5% àcitu sulfuricu cuncentratu (più di 96%).
Certi prudutti di plastica, cum'è polistirene è plastica ABS, ponu esse rivestiti direttamente senza trattamentu d'ossidazione chimica. Per ottene un revestimentu di alta qualità, u trattamentu d'ossidazione chimica hè ancu utilizatu. Per esempiu, dopu a sgrassatura, u plasticu ABS pò esse incisu cù un liquidu di trattamentu di l'acidu cromicu diluitu. A so formula di trattamentu tipica hè 420 g / L àcitu cromicu è 200 ml / L àcitu sulfuricu (gravità specifica 1,83). U prucessu tipicu di trattamentu hè 65 ℃ 70 ℃ / 5 min 10 min, lavare l'acqua, è siccà. U vantaghju di l'incisione cù u liquidu di trattamentu di l'acidu cromicu hè chì ùn importa micca quantu hè cumplessa a forma di u pruduttu plasticu, pò esse trattatu uniformemente. U svantaghju hè chì l'operazione hè periculosa è ci sò prublemi di contaminazione.
Pretrattamentu di u revestimentu di revestimentu
U scopu di u pretrattamentu di u revestimentu di revestimentu hè di migliurà l'aderenza di u revestimentu à a superficia plastica è di furmà una capa di fondu di metallu conduttivu nantu à a superficia plastica. U prucessu di pretrattamentu include principalmente: roughening meccanicu, sgrassamentu chimicu, roughening chimicu, trattamentu di sensibilizazione, trattamentu di attivazione, trattamentu di riduzzione è placcatura chimica. I primi trè articuli sò per migliurà l'aderenza di u revestimentu, è l'ultimi quattru articuli sò per furmà una capa di fondu di metallu conduttivu.
1 、 roughening meccanicu è roughening chimicu
A rugosità meccanica è u trattamentu chimicu di roughening sò per fà a superficia plastica più rugosa da i metudi meccanichi è i metudi chimichi rispettivamente per aumentà l'area di cuntattu trà u revestimentu è u sustrato. Hè generalmente cridutu chì a forza di ligame chì pò esse ottenuta da a rugosità meccanica hè solu circa 10% di quella di a rugosità chimica.
2, sgrassatura chimica
U metudu di sgrassamentu per u pretrattamentu di u revestimentu di a superficia plastica hè u listessu cum'è u metudu di sgrassamentu per u pretrattamentu di u revestimentu.
3, Sensibilizazione
A sensibilizazione hè di adsorbe alcune sustanziali facilmente oxidati, cum'è diclorur di stagnu, trichloru di titaniu, etc., nantu à a superficia di plastica cù una certa capacità di adsorption. Questi sustanzi adsorbiti facilmente oxidati sò oxidati durante u trattamentu di l'attivazione, è l'attivatore hè ridutta à nuclei di cristalli catalitici è ferma nantu à a superficia di u pruduttu. U rolu di a sensibilizazione hè di mette a basa per a successiva strata di metallu di placcatura chimica.
4, Attivazione
L'attivazione hè di trattà a superficia sensibilizzata cù l'aiutu di una suluzione di cumposti di metalli cataliticamenti attivi. A so essenza hè di immerse u pruduttu adsorbitu cù l'agente riducente in una suluzione aquosa chì cuntene un oxidante di un salinu di metalli preziosi, per chì i ioni di metalli preziosi sò ridotti da S2 + n cum'è oxidante, è u metallu preziosu ridutta hè dipositu nantu à u superficia di u pruduttu in forma di particeddi coloidal, chì hà una forte attività catalitica. Quandu sta superficia hè immersa in una suluzione di placcatura chimica, sti particeddi diventanu centri catalitici, chì acceleranu a velocità di reazione di placcatura chimica.
5 、 Trattamentu di riduzzione
Prima di a placcatura chimica, i prudutti chì sò stati attivati è lavati cù l'acqua pulita sò immersi in una certa concentrazione di suluzione d'agente riducente utilizata in a placcatura chimica per riduce è caccià l'attivatore micca lavatu. Questu hè chjamatu trattamentu di riduzzione. Quandu u ramu chimicu hè placatu, a suluzione di formaldeide hè aduprata per u trattamentu di riduzzione, è quandu u nichel chimicu hè placatu, a suluzione di ipofosfitu di sodiu hè aduprata per u trattamentu di riduzzione.
6, placcatura chimica
U scopu di u plating chimicu hè di furmà un film di metallu conduttivu nantu à a superficia di i prudutti di plastica per creà e cundizioni per l'electroplating di a capa di metalli di i prudutti di plastica. Dunque, a placcatura chimica hè un passu chjave in a galvanica plastica.
Tempu di post: 13-ghjugnu-2024